Beelden bieden een enorme kans om jongeren te raken met- en enthousiasmeren voor- de wereld van techniek. Maar dat is niet makkelijk. Hoe grijpt u de aandacht van jongeren in hun met beeld overladen leefwereld? En hoe zorgt u dat uw beeld wel de juiste, aantrekkelijke boodschap over techniek communiceert?

Beeldinterpretatie van jongeren

Rutger van den Berg van jongerencommunicatiebureau Youngworks onderzocht voor TechniekTalent.nu het beeldgebruik en de beeldinterpretatie van jongeren. Hiervoor voerde hij gesprekken met verschillende experts die zich professioneel met beeld voor jongere doelgroepen bezighouden, en met 56 kinderen en jongeren van 9 tot 17 jaar. De deelnemers kregen een aantal zorgvuldig geselecteerde beelden van techniek voorgelegd.

Drie tips van Rutger

In deze video deelt Rutger een paar van zijn inzichten, over de details van het onderzoek kunt u meer lezen in het onderzoeksrapport.

 

Fotografiebriefing

Elke techniekfoto die je laat maken of plaatst, draagt bij aan de beeldvorming over techniek. De inzichten van het onderzoek van Youngworks over beeldgebruik in de technische sector zijn verwerkt in een handige fotografiebriefing. Vol tips, do’s en don’ts en highlights per doel- of leeftijdsgroep. Deze fotografiebriefing kunt u boven aan deze pagina downloaden.

Thema